معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی یزد به مناسبت حماسه 9 دی تاکید کرد: فتنه ها همیشه پنهان هستند بنابراین همانگونه که مقام معظم رهبری نیز تاکید دارند بصیریت دینی بایستی در مردم جامعه تقویت و افزایش یابد.

دکتر محمدرضا رحیمی  ضمن تاکید بر مطلب فوق اظهارداشت:حماسه روز 9 دی 88 حماسه ای بود که دست کمی از انقلاب شکوهمند اسلامی نداشت.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند روز عاشورا دو برکت برای ما داشت یکی پیروزی انقلاب اسلامی و دومی حماسه پرشکوه 9 دی ماه بود که این حماسه فتنه بزرگی بود که موجب بر هم زدن افکار عمومی شده بود. لطف خدا شامل حال مردم شد و با بصیرت دینی که مردم داشتند به میدان آمدند و دست فقته گران را قطع کردند.

دکتر محمدرضا رحیمی خاطرنشان کرد: به لطف خداوند و اباعبدالله حسین آنروز روز قطع فتنه نامیده شد.

وی گفت: در جنگ نهروان که فتنه بزرگی در اسلام بود یکی از اصحاب پیامبر به نزد پیامبر امد و این پیروزی را تبریک گفت .

پیامبر دلیل تبریک وی را سوال کردند، که او جواب داد: خوارج نابود شدند..

در جواب وی حضرت فرمودند: نه به خدا چنین نیست اینها در صلب مردان و رحم زنان هستند که در آینده به وجود می آیند بنابران فتنه ها نابودشدنی نیستند و در اینجا روش بینی مردم و اعتقاد قلبی مردم به عاشورا و محرم و تمامی تاریخ اسلام و آشنایی با آن و اطاعت از رهبری است که می تواند فتنه ها را در خود خاموش کند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی یزد به مناسبت حماسه 9 دی در پایان اظهارامیدواری کرد: به عنوان پیروان دین اسلام با بصیرت و دیدگاه عالمانه و مدبرانه در مقابل فتنه های کوچک و بزرگ دشمنان بایستیم و مقابله کنیم.  


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا